To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum World of Tomb Raider
Forum serwisu World of Tomb Raider

Angel of Darkness - Konfiguracja

Polo_Gard - 27-11-2009, 19:44

Cytat:
To ja już nie wiem :nie: Może ktoś inny Ci pomoże.


Albo to albo ZAINSTALUJ grę jeszcze raz. Może wcześniej coś poknociłeś. A ty masz Vista czy 7 ?

pmkkoch - 27-11-2009, 19:55

Vista 64-bit, tak jak lucas1987dion.
Co do zepsucia instalacji, to wątpię, aby to był problem. Spróbuję nałożyć na to łatkę v52, może moja wersja i łatka trochę się różnią.

EDIT: zainstalowana łatka, zmiany brak.

pmkkoch - 29-11-2009, 13:29

Z powodu depresji przeinstalowałem TR'a, po czym dodałem znowu te dll'e. Nie zmieniając ustawień domyślnych uruchomiłem cg compiler i... Po wyłączeniu gry ciągle zjawia się owy komunikat.
Nice.

lucas1987dion - 30-11-2009, 01:04

@pmkkoch - a cóż to za komunikat, i czy pojawia się przed rozpoczęciem gry, czy po wyjściu z gry. Zainstaluj najnowsze sterowniki DirectX (z sierpnia 2009), stery do grafy np. wersja obecna najświeższa dla Twojej karty graficznej to GeForce 195.62. Aha dostałem informację od Nvidii, że prace nad Cg ToolKit ciągle trwają, i niedługo będzie dostępna nowsza wersja tych plików, więc może to też pomoże. :pozdro:
pmkkoch - 30-11-2009, 21:37

Zacny komunikat ukazałem już wcześniej, a o to link:
http://ifotos.pl/zobacz/rqhqsp.jpg

Spróbuję też zaktualizować mój DirectX(choć w sumie nie wiem jak, na microsoft nigdzie nie mogę znaleźć dx10), może to pomoże. Jednak jeśli nadal coś będzie nie tak, to napiszę.

lucas1987dion - 30-11-2009, 22:27

Jest to błąd związany z plikiem cg.dll. Chodzi o to, że praca tego dll'a jest gwałtownie kończona, w tym przypadku wyjście z gry ten problem powoduję. Sprubój w/w porady, a jeśli i to nawet nie pomoże, to może warto poczekać na nowe pliki i sterowniki Cg ToolKit Compiler. W każdym razie u mnie działa TR: 6 na DX10 z fantastyczną grafiką i bez problemów, po ustawieniu MAXYMALNYCH ustawień. :pozdro:
pmkkoch - 02-12-2009, 22:18

Zaktualizowałem sterowniki do najnowszych(okazało się, że wciąż miałem stery do starej karty - GF 8600GT), jednak problem nadal występuje. Widać mi nie dane spoglądać na TRAOD z dx10
pmkkoch - 12-12-2009, 15:41

Napiszę jeszcze raz, bo zapomniałem o paru sprawach.
1. Może mam po prostu złą konfigurację w TRAOD? Lucas, mógłbyś podać screeny z twoją konfiguracją?
2. Tak btw, to dx10 w ogóle się jakoś aktualizuje? Nie znam się na tych sprawach, a gdy szukałem dx, to tylko 9 była w internecie.

Adamaru - 31-01-2010, 18:33

Ja tam większej różnicy nie widzę. Mam włączony Kompilator Cg, wszystkie opcje na maksa... Eh. Mój system to Windows 7 x64 i ja mam już wgranego DirectX11, tylko jakieś uaktualnienia... Może dlatego nie widzę różnicy, że od początku miałem Dx11?
pmkkoch - 26-05-2010, 15:25

Grzebałem sobie ostatnio na sami-wiecie-jakim forum i znalazłem taką przydatną pierdółkę.
Te dwa pliczki drastycznie zmieniają(na lepsze lub gorsze) grafikę w grach wykorzystujących DX9.


http://www.pmkkoch.yoyo.pl/enbseries/traod.jpg

Macie tutaj link i poradnik:
http://pmkkoch.yoyo.pl/enbseries/enbseries.rar

Osobiście uważam, że trzeba by było tylko poprawić w pliku .ini parę pierdół i gra mogła by wyglądać naprawdę nieźle. Jeszcze się zobaczy. :P

Adamaru - 27-05-2010, 10:55

U mnie to nie działa.

Robię dokładnie tak:

Kod:
1. Wypakuj plik d3d9.dll do folderu bin (tam gdzie są umieszczone pliki TRAOD.exe, TRAOD_P3.exe, TRAOD_P4.exe)
2. Wypakuj plik enbseries.ini do głównego katalogu z grą (tam gdzie jest plik Launcher.exe)
3. Plik będzie działał, jeśli po włączeniu gry zobaczysz w rogu ekranu napis:
ENBSeries v0.074g ps_1_4: GTA San Andreas
boris-vorontsov.narod.ru


Napis faktycznie jest, zielony, w lewym górnym rogu. Jednakże, po chwili ekran gaśnie, a ja widzę napis "Program przestał działać". Posiadam Windows 7 Ultimate x64, kartę HD4650 1gb, (wykorzystuje ona 10.1).

Zawartość folderów:



EDIT

Zauważyłem, że w folderze bin jest plik "enbseries" ale nawet po jego usunięciu nic się nie zmienia.

pmkkoch - 27-05-2010, 19:23

W moim przypadku gra się psuje, jeżeli uruchamiam ją w inny sposób niż przez launcher. Jeśli uruchamiasz ją poprzez launchera, a gra mimo to wywala błąd, to sam nie wiem co może być tego przyczyną. Możliwe, że ma to związek z efektami, jakie zostały włączone. Pobaw się tym:
Kod:
[EFFECT]
EnableBloom=1
EnableOcclusion=1
EnableReflection=1
EnableMotionBlur=0
EnableWater=1
EnableShadow=1
DepthBias=1

No i podstawowe pytanie: Gra ma wszystkie patche?

Adamaru - 28-05-2010, 14:09

Zrobiłem tak:
1. Usunąłem z komputera wszystko, co związane z TRAOD.
2. Zainstalowałem od nowa.
3. Pobrałem z WoTR patcha aod_v42 i zainstalowałem.
4. Pobrałem patcha aod_v49 i zainstalowałem.
5. Pobrałem patcha aod_v52 i zainstalowałem.
6. Pobrałem Twoje pliki.
7. d3d9.dll wrzuciłem do folderu "bin" w folderze z TRAOD.
8. enbseries wrzuciłem do głównego folderu TRAOD.
9. Uruchomiłem TRAOD z launchera.
10. Zobaczyłem taki komunikat:

Kod:
Build Sep 17 2003 15:53:15

The Following Error has occured

GAME_ERROR_STRUCTURED_EXCEPTION_HANDLE

TRAOD_P4.EXE caused a EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION in module quartz.dll at 0023:6E7925DD, AMGetErrorTextA()+470243 byte(s)

0023:6E7925DD quartz.dll, AMGetErrorTextA()+470243 byte(s)
0023:6E781ADD quartz.dll, AMGetErrorTextA()+401891 byte(s)
0023:6E77FBA8 quartz.dll, AMGetErrorTextA()+393902 byte(s)
0023:6E781187 quartz.dll, AMGetErrorTextA()+399501 byte(s)
0023:0041A01B TRAOD_P4.EXE, CAllocator::AdviseNotify()+63 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\shell\system\PC\sys_d3d_vmr9.cpp, line 631
0023:004187F1 TRAOD_P4.EXE, SYS_D3D_VMR9::SetupVMR9()+113 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\shell\system\PC\sys_d3d_vmr9.cpp, line 1419+24 byte(s)
0023:00418061 TRAOD_P4.EXE, SYS_D3D::Video_Play()+125 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\shell\system\PC\sys_d3d_vmr9.cpp, line 1829+53 byte(s)
0023:0041A520 TRAOD_P4.EXE, SYS_WINDOW::Video_Play()+24 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\shell\system\PC\sys_d3d_vmr9.cpp, line 1888+9 byte(s)
0023:005344D8 TRAOD_P4.EXE, sysPadSetActuator()+1660 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\ai\script_global.c, line 631
0023:0049BBC4 TRAOD_P4.EXE, SYS_FILE_BUFFER::`scalar deleting destructor'()+24 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\Shell\system\PC\sys_dx.h, line 10+24 byte(s)
0023:0049BA55 TRAOD_P4.EXE, sysFileLoadProtected()+101 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\Shell\system\PC\sys_file.cpp, line 231+19 byte(s)
0023:0051F712 TRAOD_P4.EXE, LocalMgr_Startup()+222 byte(s), C:\projects\tomb raider\Game\shell\locale\localkit.c, line 96+18 byte(s)


Powiem jeszcze, że nie instalowałem patcha PL.

Kiedy chcę zmienić efekty w enbseries, i kończąc zapisać wyświetla mi się komunikat "Odmowa dostępu".

pmkkoch - 29-05-2010, 19:48

Co do patcha PL to akurat różnicy być nie powinno - on od razu aktualizuje grę do v52. Odnośnie enbseries - Siedzisz na koncie z opcjami administratora? Pewnie jakieś programidło się na nim wyżywa.
Spróbuj uruchomić traod innym exekiem, np. TRAOD.exe. Jeśli nie działa, zassij TRAOD SCU. To cudeńko potrafi uruchomić grę na każdym .exe. Zobaczymy, czy będzie działać.

Adamaru - 29-05-2010, 20:17

TRAODSCU nie mam zamiaru pobierać, ponieważ niejednokrotnie popsuło mi grę. I owszem siedzę na koncie administratora... Cóż, najzwyczajniej odpuszczę sobie te efekty graficzne...
nastykitten - 05-09-2010, 17:36

Pobrałam i zainstalowałam ten cg toolkit, odnalazłam odpowiednie biblioteki i skopiowałam tam, gdzie trzeba. Ku mojemu zdziwieniu kompilator nie uaktywnił się w opcjach gry i już myślałam, że nic z tego. Pobrałam na próbę biblioteki cg umieszczone na WOTR i wtedy o dziwo opcja zaskoczyła. Podmieniłam te pliki jeszcze raz tymi z najnowszego cg toolkit i tym razem ruszyło bez problemu... Czary :O Niestety dalsza część instrukcji z pierwszej strony tego tematu mi nie działa - mogę odpalić grę tylko przez launchera, bo jakikolwiek bezpośredni skrót do głównego exeka gry (nieważne czy z dodatkiem -DX10 czy bez) wywala błąd "program przestał działać" czy jakoś tak (standardowy komunikat win 7). Tak więc chyba nici z grafiki DX10 u mnie, a przynajmniej na razie... Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł?
Pokusiłam się też o wypróbowanie tego enb series - grzebałam z różnymi wersjami, ustawieniami i nie jestem zadowolona z rezultatu. Ujmę to tak: są miejsca, gdzie ten mod nadaje niesamowity klimat i postacie wyglądają jak z jakiejś next genowej gry, ale są i takie miejsca (oraz cutscenki), gdzie jednak nie wygląda to za ładnie przy włączonym bloom (brzydkie kolory w bardzo ciemnych lokacjach, czyli np. większa część leveli Kurtisa), a bez tego traci się fajne efekty... Nie wiem, może jednak da się to sensownie ustawić, ale chwilowo nie mam do tego siły (i czasu) ;)

Ksandarus - 17-11-2010, 17:01

Udało mi się włączyć prawie wszystkie ustawienia na maxa z dx10. AOD w ultimate edition ma wszyskie pacze i chyba także działa z dx10. Dało to więcej rozszerzeń do różnych opcji , gdzie można ustawiać po 64 bit , a nawet 128 bit. Sama gra wyglądałaby nieziemsko gdyby tylko wszystkie tekstury miały dużą rozdzielczość, ale i tak wygląda o wiele lepiej niż normalnie.
Mam pewien problem z cieniami w grze i wydaje mi się, że nie są one wystarczająco dopracowane. Problem dotyczy głównie "Cieni nVidia" i "cieni pomieszcz" . Kiedy włączam cienie ninvidia, to tak właściwie wszystkie cienie znikają, a kiedy włączam opcje cieni pomieszczeń, to cienie Lary i innych postaci dziwnie się zachowują; pojawiają się i nagle znikają oraz przeważnie są strasznie mocne, a to wygląda nienaturalnie i strasznie wkurza :fire: .
Chciałbym dowiedzieć się czy tylko u mnie występują te błędy, czy też u kogoś innego? Proszę jeszcze o jakiegoś dosyć bliskiego screena cieni ninvidia, jeżeli w ogóle u kogoś działają, a tak po za tym, to z tymi wyłączonymi opcjami cienie działają normalnie.

pmkkoch - 18-11-2010, 22:52

Z tego co pamiętam cienie nvidii działają tylko przy odpowiedniej konfiguracji(jak większość opcji). Niestety, nie mogę sobie przypomnieć jaka ona była, ale mam wrażenie, że trzeba wyłączyć inne opcje w kategorii związanej z cieniami.
Ksandarus - 22-11-2010, 23:21

Pmkkoch jest tak jak piszesz. Tylko cienie nvidia działają jak inne opcje cieni są wyłączone, a każda inna konfiguracja raczej będzie gorsza. Te cienie są lepsze jakościowo i lepiej przylegają do różnych powierzchni.
Dzięki za radę :D .

DeadMan - 26-11-2010, 13:53

Witam, czy jest szansa żeby wskrzesić ten temat z AOD pod DX10?
K@t - 26-11-2010, 14:47

Właśnie się w tym temacie dopisujesz - jeśli masz coś do dodania/zapytania to pisz śmiało, ewentualnie uderzaj do autora modyfikacji. Temat sam z siebie się nie wskrzesi ;-)
DeadMan - 26-11-2010, 15:04

Postanowiłem sobie odświeżyć wspomienia z młodości i pograć w TR AOD (posiadam Ultimate Edition). Pierwsze 5 części skończyłem jakieś 2 miesiące temu. Nadszedł czas na AOD. Po zainstalowaniu nie miałem filmików więc zajrzałem na forum. I wskoczyłem w ten temat, nic nie znalazłem a filmiki się pojawiły po zaznaczeniu jednej opcji w ustawieniach ;) No ale nie o tym mowa. Poczytałem i widzę że TR AOD smiga na DX9 "PODRASOWANYM" a nawet na DX10. Próbowałem sciągać pliki które są potrzebne ale nie mogę znaleźć 2, pewnie dlatego też przy uruchomieniu wyskakuje mi błąd. Ma ktoś te pliki lub może podać link do plików potrzebnych do odpalenia pod DX10?
pmkkoch - 27-11-2010, 19:59

Następnym razem radziłbym przejrzeć temat przed napisaniem posta. Wszystkie pliki zawarte są w Nvidia Cg ToolKit, wystarczy wklepać nazwę w google i wejść na pierwszą lepszą stronę. :p
Ksandarus - 28-11-2010, 01:58

Reinstalowałem grę, ponieważ mi się popsuła po ciągłym modyfikowaniu plików. W każdym bądź razie chce, aby dx10 mi działał, ale nie pamiętam jak się to robiło. Oczywiście wiem, że najpierw trzeba odpowiednie pliki .dll wrzucić do folderu bin itd., ale na forum nie jest dokładnie napisane gdzie dopisać te "-DX10" lub "_DX10".
lucas1987dion napisał/a:
Jeśli posiadamy Vistę lub 7, to tworzymy skrót na pulpit, pliku TRAOD_P4, a w opcjach uruchamiania (w linijce element docelowy, target w angielskim) dodajemy po spacji ''-DX10'' lub ''_DX10'' bez cudzysłowiu. :pozdro:
Tak więc tworze skrót i ... no właśnie co oznaczają "opje uruchamiania". Może mi ktoś precyzyjniej opisać o co chodzi, bo żarówka w mojej główce nie chce się zapalić. Odpalam właściwości i tam w elemencie docelowym dopisuję, ale ciągle pisze, że jakiś nieprawidłowy obiekt, ścieżka (pewnie to nie tu :P ). Po dodaniu plików .dll żaden TRAOD_X nie chce się włączyć i wyskakuje błąd, ale gra działa jak ją odpalam przez lunchera . :( .
P.S.
Czekam z niecierpliwością na moda DX11.

DeadMan - 29-11-2010, 13:57

Jakoś nie uważnie przeczytałem, już zassałem Nvidia Cg ToolKit v.3.0, nie wiem czy wersja ma znaczenie. Wyciągnę pliki i sprawdzę na dniach czy to działa. A co do dodania tego "-DX10" to ma wyglądać np tak: "C:\xxx\bin\TRAOD_P4.exe" -DX10 , o ile mnie pamięć nie myli. Zawsze dodajemy za czudzysłowem po spacji. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. -DX10 dodajemy oczywiście do skrótu utworzonego na pulpicie do danego pliku tj. TRADO_P4 w polu "element docelowy".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group